Content creëren voor je webshop doe je zo

De meest voor de hand liggende manieren om content te creëren ken je waarschijnlijk al. Je biedt een product of dienst aan en legt daarbij in je content uit hoe je het koopwaar kan gebruiken of wat je van een bepaalde dienstverlening kan verwachten. Maar om echt origineel te zijn en jezelf onderscheiden van anderen kan je nog een aantal minder bekende technieken toepassen. Verder is het belangrijk om een systeem voor contentmanagement te nemen als je verwacht dat je grote hoeveelheden aan tekst zal produceren. Zo blijf je het overzicht houden en blijf je gemotiveerd om je website uit te breiden.

Toekomstige trends voorspellen

Jij bent de deskundige. Jij bent misschien niet gewend om trends in jouw branche te voorspellen, maar je weet waarschijnlijk veel meer over wat er op komst is dan je klanten.

Neem elke maand of elk kwartaal de tijd om samen te vatten wat er in jouw branche gebeurt en wat jij denkt dat de nabije toekomst zal brengen. Een bericht van Jeff Bullas werpt een blik op vijf digitale marketingtrends die volgens hem jouw bedrijf zullen ontwrichten. Volg hem om trends bij te blijven. En blijf uiteraard ook zelf je eigen voorspellingen doen en deze met je volgers delen.

Promoot een seizoensverkoop

Kondig niet alleen je producten in de uitverkoop aan, maar breng de klanten in de juiste stemming voor het seizoen. Staat de herfst voor de deur? Je kunt het zeker zien als je een snelle blik werpt op Starbucks’ jaarlijkse promotie van Pumpkin-Spice-everything. Het is een erg actueel onderwerp zo stuurt Starbucks tot op de dag van vandaag dergelijke promoties via de e-mail. Als je een grote webshop hebt is het zaak om het een en ander van CMS te weten zoals WordPress. Lees op multiprovider.nl verder over dergelijke technologieën die je kunnen helpen om je verkoop via het internet te optimaliseren.

Publiceer een aanstaande promotie

Houden mensen van je product of dienst? Als je niet constant bezig bent met verkopen en promoties, waarom neem jij dan niet de tijd om een ​​nieuwe promotie, productlancering of special bekend te maken? Sterker nog, je zult vaak een sterkere verkoop hebben als je met een e-mailserie naar je promotie leidt. Laat mensen van tevoren weten wat je in petto hebt. Hoe het hen gaat helpen. En waar ze naar moeten zoeken. Bouw anticipatie op en leer tegelijkertijd. Het is een geweldige manier om mensen betrokken te houden en klaar om te kopen wanneer je eindelijk de inschrijving opent of start.

Documenteer een koopreis

Koop je lokale producten? Ga je op speurtocht naar zeldzame vondsten? Ben je op zoek naar unieke aanbiedingen en specials? Waarom neem je niet jouw telefoon en neem je wat videobeelden van jezelf op tijdens je “jacht”- of koopreis? Dit is vooral een goed idee als je in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie werkt en lokale producten koopt. Ik wed dat je klanten graag willen zien waar en hoe je jouw ingrediënten koopt.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *